Om u zo goed mogelijk te informeren hebben wij hier vragen beantwoord. Staat uw vraag of antwoord er niet bij verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen.

Klik op de vraag van uw keuze om het antwoord te tonen. Heeft u een toevoeging kunt u deze middels het contactformulier bij ons aandragen, uiteraard zijn wij ook bereikbaar op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en telefonisch op 030 - 6040888.

 

 

 

  • Wat kan de AF-organisatie voor mij doen?

    De AF-erkenningsregeling kunt u raadplegen in elke fase waarin u met uw vakman (schilder, glaszetter of behanger) werkt. U krijgt advies hoe te handelen bij een (aankomend) geschil en uitleg over de (on)mogelijkheden in uw specifieke geval. Kortom: de AF-erkenningsregeling adviseert en begeleidt uw zaak wanneer u dat nodig vindt.

  • Waarom zou ik zaken doen met een erkende AF-vakman?

    • • u kiest voor gecontroleerde kwaliteit.
    • • u wilt werken met vakmensen, die periodiek geïnspecteerd worden op hun vakmanschap.
    • • u wilt goede leveringsvoorwaarden die zijn overeengekomen met de Consumentenbond en de "Vereniging eigen huis".
    • • u wilt een deskundige afhandeling van eventuele klachten.
    • • u wilt goede garanties.
  • Moet een consument een geschil altijd voorleggen aan de onafhankelijke Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken?

    Nee, wanneer u een klacht heeft over de AF-erkende vakman kunt u deze natuurlijk met hem bespreekbaar maken. In veel gevallen is een mondelinge mededeling van uw klacht aan de AF-erkende vakman vaak al voldoende. Mocht het gebeuren dat het mondeling melden van uw klacht niet tot het juiste resultaat heeft geleid dan doet u er verstandig aan de klacht naar hem op schrift te zetten. Wanneer u de klacht inmiddels schriftelijk heeft ingediend en deze onbeantwoord blijft of u een onacceptabel voorstel krijgt, kunt u de AF-erkenningsregeling om advies verzoeken.

  • Moet de offerte van een erkende AF-vakman altijd schriftelijk zijn?

    De erkende AF-vakman zal altijd schriftelijk een aanbieding doen. Waarom? Omdat u moet weten wat u koopt en geleverd gaat krijgen! Ook meerwerk zal schriftelijk worden vastgelegd! Deze richtlijn staat ook vermeld in de leveringsvoorwaarden (van de AF-erkenningsregeling).

  • Moet een erkende schilder binnen schilderen met verfsystemen die zijn gebaseerd op water?

    De politiek heeft besloten dat per 1 januari 2000 de professionele schilder ter bescherming van zijn eigen gezondheid, binnenshuis alleen nog maar met oplosmiddelarme verfsystemen aan het werk gaat. Voor de AF-schilder is dit geen enkele probleem, uiteraard zijn zij bijgeschoold waar nodig!

  • Is een AF-erkend schilder, glaszetter of behanger duurder dan een niet-erkende vakman?

    De erkende AF-vakman en de niet erkende vakman hebben beiden te maken met dezelfde brutoloonkosten en overige kosten. In principe zullen de prijzen alleen maar verschillen door de verschillen per ondernemer op het vlak van vraag en aanbod en de uiteindelijk gekozen oplossing. Tenslotte: een goede prijs is niet het enige dat telt, het gaat om goede kwaliteit en de zekerheid dat u bij problemen geholpen wordt.

  • Hoe herken ik een AF-erkend bedrijf

    De AF-erkende bedrijven zijn herkenbaar aan het AF-logo. Omdat AF-erkende bedrijven zich graag onderscheiden op de markt, zult u dit logo zien op hun briefpapier, brochures, internetsite en uiteraard op hun auto's en kleding. Tevens sluiten de AF-erkende bedrijven de leveringsvoorwaarden van de AF-erkenningsregeling bij.

  • 1

Informatie aanvragen

Wilt u meer informatie ontvangen of wilt u vrijblijvend een offerte van ons ontvangen? Vul dan uw gegevens in.

klik hier voor meer info

Social media